Увазныя мытныя пошліны
Прымяненне ўвазных мытных пошлін у адносінах да імпартуемых тавараў з’яўляецца адным з асноўных інструментаў гандлевай палітыкі любой дзяржавы.
Да тавараў, якія ўвозяцца ў Рэспубліку Беларусь з трэціх краін, прымяняюцца стаўкі ўвазных мытных пошлін Адзінага мытнага тарыфу Еўразійскай эканамічнай саюза (АМТ ЕАЭС), зацверджанага Рашэннем Савета ЕЭК ад 14 верасня 2021 г. № 80.
Пад мытным тарыфам разумеюць пералік ставак мытных пошлін, упарадкаваных у адпаведнасці з таварнай наменклатурай, якая прымяняецца для класіфікацыі тавараў у знешнім гандлі.
Асноўнымі мэтамі АМТ ЕАЭС з'яўляюцца:
— забеспячэнне ўмоў для эфектыўнай інтэграцыі Саюза ў сусветную эканоміку;
— рацыяналізацыя таварнай структуры ўвозу тавараў на мытную тэрыторыю Саюза;
— падтрыманне рацыянальных суадносін вывазу і ўвозу тавараў на мытнай тэрыторыі Саюза;
— стварэнне ўмоў для прагрэсіўных змяненняў у структуры вытворчасці і спажывання тавараў у Саюзе;
— падтрымка галін эканомікі Саюза.
У дзяржавах-членах ЕАЭС, як і ў большасці іншых краінаў свету, АМТ будуецца ў адпаведнасці з прынцыпамі эскалацыі тарыфу і эфектыўнай тарыфнай абароны. На практыцы гэта рэалізуецца ва ўсталяванні больш нізкіх ставак пошлін на сыравінныя тавары і больш высокіх – на гатовыя вырабы і прадукцыю высокай ступені апрацоўкі.
Такім чынам, ствараюцца стымулы для ўвозу ў першую чаргу неабходных сыравіны і камплектуючых. Пры гэтым павышаецца тарыфная абарона ў дачыненні да гатовых вырабаў і прадукцыі высокай ступені перапрацоўкі, што стварае стымулы для развіцця апрацоўчай прамысловасці ўнутры дзяржаў-членаў ЕАЭС.
У АМТ ЕАЭС прымяняюцца наступныя тыпы ставак увазных мытных пошлін:
— адвалорныя, якія налічваюцца ў працэнтах ад мытнага кошту ўвазных тавараў;
— спецыфічныя, якія налічваюцца за адзінку тавараў, што ўвозяцца;
— камбінаваныя, якія спалучаюць абодва названых тыпа ставак.
Стаўкі ўвазных мытных пошлін АМТ ЕАЭС прымяняюцца ў дачыненні да тавараў, якія ўвозяцца на адзіную мытную тэрыторыю дзяржаў-членаў ЕАЭС і якія паходзяць з любых краінаў (у тым ліку паходжанне якіх не выяўлена), за выключэннем выпадкаў прадастаўлення тарыфных прэферэнцый, а таксама выпадкаў прымянення рэжыму свабоднага гандлю.
Тарыфныя квоты
Пры рэгуляванні ўвозу на адзіную мытную тэрыторыю дзяржаў-членаў ЕАЭС сельскагаспадарчых тавараў, што паходзяць з трэціх краін, дапускаецца ўвядзенне тарыфных квот на іх увоз, калі аналагічныя тавары вырабляюцца (здабываюцца, вырошчваюцца) на адзінай мытнай тэрыторыі ў недастатковай колькасці.
Да ўказаных сельскагаспадарчых тавараў у залежнасці ад увозу ў межах устаноўленай колькасці (квоты) або па-за такой квоты ўжываюцца розныя стаўкі ўвазных мытных пошлін у адпаведнасці з АМТ ЕАЭС.
Умовы і механізм прымянення тарыфных квот вызначаны раздзелам III дадатку № 6 да Дагавора аб ЕАЭС. Інфармацыю аб размеркаванні тарыфных квот у ЕАЭС можна знайсці тут.
Размеркаванне тарыфных квот у Рэспубліцы Беларусь на мяса птушкі і свініну ажыццяўляецца на падставе рашэння Урада Рэспублікі Беларусь Міністэрствам сельскай гаспадаркі і харчавання, на рыс — Міністэрствам антыманапольнага рэгулявання і гандлю.
Афіцыйныя інтэрнэт-рэсурсы
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь
www.president.gov.byСавет Міністраў Рэспублікі Беларусь
www.government.gov.byСавет Рэспублікі
www.sovrep.gov.byПалата Прадстаўнікоў
www.house.gov.byМіжнародны ІКТ-Форум ТІБО-2022
www.tibo.byПрававы форум Беларусі
www.forumpravo.byТэлеканал «Беларусь 24»
www.belarus24.byРадыёстанцыя «Беларусь»
www.radiobelarus.byБеларуская універсальная таварная біржа
www.butb.byНацыянальнае агенцтва па турызму
www.belarustourism.byНацыянальнае агенцтва інвестыцый і прыватызацыі
www.investinbelarus.byНацыянальны цэнтр заканадаўства і прававой інфармацыі
www.center.gov.byАфіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
www.belarus.by