Парадак акрэдытацыі замежных дыпламатаў у Рэспубліцы Беларусь
Для акрэдытацыі супрацоўніка не пазней за тры рабочыя дні пасля яго прыбыцця ў Рэспубліку Беларусь дыпламатычным прадстаўнiцтвам, консульскай установай, апаратам ваеннага аташэ або гандлёвым прадстаўніцтвам замежнай дзяржавы ў Рэспубліцы Беларусь або прадстаўнiцтвам, або органам міжнароднай арганізацыі, або міждзяржаўным утварэннем (далей – прадстаўніцтва) у Службу дзяржаўнага пратаколу падаюцца наступныя дакументы:
♦ нота прадстаўніцтва;
♦ акрэдытацыйная анкета, запоўненая замежным грамадзянінам і змацаваная подпісам кіраўніка прадстаўніцтва і пячаткай прадстаўніцтва;
♦ пашпарт;
♦ дзве каляровыя фатаграфіі памерам 30х40 мм, якія адпавядаюць узросту замежнага грамадзяніна (для часовых супрацоўнікаў і членаў іх сем'яў – адна каляровая фатаграфія);
♦ копіі дакументаў, якія пацвярджаюць статус замежнага грамадзяніна ў якасці члена сям'і кіраўніка або супрацоўніка прадстаўніцтва (пры неабходнасці);
♦ карткі акрэдытацыі, выдадзеныя Міністэрствам замежных спраў Рэспублікі Беларусь супрацоўніку, які раней займаў дадзеную пасаду ў прадстаўніцтве, і членам яго сям'і.
Прынятыя дакументы разглядаюцца Мiнiстэрствам замежных спраў Рэспублікі Беларусь на працягу трох рабочых дзён.
Тэрмін, на які акрэдытуюцца пастаянныя супрацоўнікі прадстаўніцтваў, складае тры гады з дня прыёму дакументаў, калі іншы больш кароткі тэрмін не названы ў адпаведнай ноце і анкеце прадстаўніцтва. Для часовых супрацоўнікаў і членаў іх сем'яў акрэдытацыя выдаецца на тэрмін, пазначаны ў ноце і анкеце прадстаўніцтва, але не больш за адзін год з дня прыёму дакументаў.
Міністэрства замежных спраў акрэдытуе не больш за тры супрацоўнікі дыпламатычных прадстаўніцтваў, акрэдытаваныя ў Рэспубліцы Беларусь па сумяшчальніцтве, не ўключаючы кіраўнікоў гэтых прадстаўніцтваў і членаў іх сем'яў.
У пашпарце ставіцца адзнака, якая сведчыць аб акрэдытацыі ў Службе дзяржаўнага пратаколу, пасля чаго пашпарт вяртаецца ў прадстаўніцтва.
Супрацоўнікам прадстаўніцтваў, якія прайшлі акрэдытацыю, выдаюцца адпаведныя карткі. Тэрмін дзеяння картак не можа перавышаць тэрмін дзеяння пашпарта.
Часовым супрацоўнікам прадстаўніцтваў і членам іх сем'яў карткі не выдаюцца.
Выдача названых картак ажыццяўляецца:
♦ Надзвычайным і Паўнамоцным Паслам і членам іх сем'яў – у дзень уручэння копій даверчых лістоў Міністру замежных спраў Рэспублікі Беларусь або яго намесніку;
♦ кіраўнікам консульскіх устаноў і членам іх сем'яў – у дзень уручэння консульскага патэнта;
♦ іншым супрацоўнікам прадстаўніцтваў і членам іх сем'яў – на працягу 10 рабочых дзён з дня прыёму дакументаў.
Выдача адпаведных картак ажыццяўляецца адказным супрацоўнікам Службы дзяржаўнага пратаколу штодня з 16.00 да 16.30 пад подпіс адказнай асобы прадстаўніцтва.
Выдадзеныя супрацоўнікам карткі падлягаюць абмену ў выпадках:
♦ заканчэння тэрміну акрэдытацыі і прыняцця рашэння аб яе падаўжэнні;
♦ змены займаемай замежным грамадзянінам пасады ў прадстаўніцтве, іншай неадпаведнасці звестак, якiя змяшчаюцца ў картцы;
♦ непрыдатнасці карткі для выкарыстання.
Для абмену карткі прадстаўніцтва прадстаўляе ў Службу дзяржаўнага пратаколу наступныя дакументы:
♦ нота прадстаўніцтва;
♦ акрэдытацыйная анкета, запоўненая замежным грамадзянінам і змацаваная подпісам кіраўніка прадстаўніцтва і пячаткай прадстаўніцтва;
♦ пашпарт;
♦ адну каляровую фатаграфію памерам 30х40 мм, якая адпавядае ўзросту замежнага грамадзяніна;
♦ раней выдадзеную картку.
У выпадку абмену карткі ў сувязі з працягненнем тэрміну акрэдытацыі прадстаўніцтва падае ў Службу дзяржаўнага пратаколу вышэйзгаданыя дакументы не раней аднаго месяца i не пазней за тры рабочыя дні да заканчэння тэрміну акрэдытацыі.
Тэрмін выдачы карткі ў выпадку яе абмену складае 10 рабочых дзён з даты прыёму пададзенных дакументаў.
У выпадку страты (крадзяжу) картак, асобы, якія страцілі карткі, павінны неадкладна звярнуцца да органаў ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь з заявай аб страце (крадзяжы) карткі.
Прадстаўніцтва на працягу трох рабочых дзён нотай інфармуюць Службу дзяржаўнага пратаколу аб абставінах страты (крадзяжу) карткі.
Да ноты прыкладаецца:
♦ копія заявы асобы, якая страціла картку, у органы ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь;
♦ акрэдытацыйная анкета;
♦ адна каляровая фатаграфія памерам 30х40 мм адпаведная ўзросту.
Замест страчанай (выкрадзенай) карткі на працягу 20 каляндарных дзён з даты паступлення ў Міністэрства замежных спраў вышэйзгаданых дакументаў выдаецца яе дублікат.
Дублікаты картак замест згубленых (выкрадзеных) выдаюцца на тэрмін дзеяння раней выдадзеных картак.
Афіцыйныя інтэрнэт-рэсурсы
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь
www.president.gov.byСавет Міністраў Рэспублікі Беларусь
www.government.gov.byСавет Рэспублікі
www.sovrep.gov.byПалата Прадстаўнікоў
www.house.gov.byМіжнародны ІКТ-Форум ТІБО-2022
www.tibo.byПрававы форум Беларусі
www.forumpravo.byТэлеканал «Беларусь 24»
www.belarus24.byРадыёстанцыя «Беларусь»
www.radiobelarus.byБеларуская універсальная таварная біржа
www.butb.byНацыянальнае агенцтва па турызму
www.belarustourism.byНацыянальнае агенцтва інвестыцый і прыватызацыі
www.investinbelarus.byНацыянальны цэнтр заканадаўства і прававой інфармацыі
www.center.gov.byАфіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
www.belarus.by